Veelgestelde vragen
Een camper huren of verhuren is natuurlijk niet niets. Dus vragen horen er bij. We hebben een aantal vragen voor jullie op een rijtje gezet... met antwoorden natuurlijk.
Veel-gestelde vragen
-
Wat kost een camper huren bij Camper Together
De huurkosten lopen uiteen. Dat komt in veel gevallen door de periode waarin je huurt, maar ook de grootte van de camper, de meegeleverde producten, de leeftijd en de staat van de camper. Neem gerust even contact op met de verhuurders: zij zullen je enthousiast antwoord geven op alle vragen!
-
Aan wie betaal ik de huur van de camper?
De verhuurder is de 'baas van de camper' zij innen dus ook de huurbedragen. Zodra jullie een prijs zijn overeengekomen, kan je het bedrag overmaken op de rekening van de verhuurder. Borg ontvang je na afloop weer terug (als alles goed is gegaan natuurlijk ;-). Je kan altijd gebruik maken van ons borgdepot. Daar vind je hier meer informatie over.
-
Zijn jullie telefonisch bereikbaar?
Karin en Maikel zijn de eigenaar van het platform, maar zeker niet van alle campers. Dus als je vragen hebt, neem dan even met de verhuurder zelf contact op. Heb je een inhoudelijke vraag of wil je bijvoorbeeld samenwerken, dan is mailen het makkelijkst voor ons. Karinenmaikel@campertogether.nl
-
Hoe werkt het huren van een camper via Camper Together?
Eigenlijk is het allemaal heel simpel! Je zoekt een camper die bij jouw vakantie past, klikt op ‘reserveren’ en komt daarna rechtstreeks in contact met de verhuurder. Camper Together verbindt jou met particuliere camperverhuurders – zonder gedoe, zonder dure tussenpersonen.
-
Wat zijn de voordelen van huren bij een particulier?
Een camper huren van een particulier betekent vaak: een unieke camper met een persoonlijk verhaal. De campers zijn met liefde ingericht en vaak beter , of meer volledig uitgerust dan standaard huurcampers. En... het is meestal nog voordeliger ook! Maar voordat je het idee krijgt dat zakelijk aangeboden campers niet goed zijn: ook dat heeft vele voordelen: onderhoud is in huis gedaan, en de camper wordt vaak technisch goed bijgehouden. Professionele verhuurders hebben vaak een up-to-date wagenpark.
-
Is de camper verzekerd tijdens mijn vakantie?
Ja, wij verwachten van alle camperverhuurders op ons platform dat zij verzekerd zijn voor verhuur. Vraag altijd even aan de verhuurder wat er precies wel en niet onder de dekking valt, zodat je goed voorbereid op reis gaat. Uiteindelijk kunnen wij als platform nooit controleren of er goed verzekerd is, die verantwoordelijkheid ligt bij de huurder van de camper. Dat kunnen wij helaas niet controleren voor huurders.
-
Hoe betaal ik de huur en de borg?
De verhuurder bepaalt zelf de huursom en de borg. Je betaalt - als huurder - deze rechtstreeks aan de verhuurder, bijvoorbeeld via een betaalverzoek of overschrijving. Camper Together rekent geen verborgen kosten. De verhuurder betaalt maandelijks 25 euro om de camper via Camper Together aan te bieden.
-
Kan ik de camper eerst bezichtigen?
Wij zouden je dat zeker aanraden om te doen. Je kan de verhuurders even ontmoeten, of het bedrijf waar je de camper gaat huren. Na de kennismaking kan de voorpret echt beginnen. En het is voor de verhuurders natuurlijk ook leuk om te zien wie hun camper gaat huren.
-
Wat moet ik doen als er onderweg iets kapot gaat?
Neem altijd contact op met de verhuurder. Kleine dingen kun je vaak zelf oplossen, grotere problemen bespreek je samen. Vergeet niet foto's te maken van eventuele schade.
-
Moet ik zelf beddengoed, servies en stoelen meenemen?
Dat verschilt per camper. Kijk goed naar de omschrijving en vraag het gerust even na. Veel campers zijn volledig uitgerust, maar het is fijn om het zeker te weten. Als je een bezoekje brengt aan de verhuurder, zijn dat van die punten die je even kan bespreken. Wij zelf doen wel een hoeslaken om de bedden, maar geven geen handdoeken, dekens, kussens, etc. mee.
-
Wat gebeurt er als ik de camper te laat terugbreng?
Neem meteen contact op met de verhuurder als je vertraging hebt. Vaak is er begrip, zeker als je op tijd communiceert. Eventuele kosten spreken jullie samen af. Maar hou de verhuurder wel goed op de hoogte, zodat ze eventueel nog met de volgende huurder afspraken kunnen maken. Er is niets vervelender dan als de camper om 14:00 wordt opgehaald, maar dat de vorige huurder nog niet terug is.
-
Hoe zit het met brandstof en schoonmaak bij terugkomst?
Je brengt de camper terug zoals je hem hebt opgehaald: met volle tank en netjes schoon. Sommige verhuurders rekenen schoonmaakkosten, anderen niet – altijd even checken! Maar belangrijk is wel dat je de camper- bij wijze van spreken - schoner terugbrengt dan dat je hem meekreeg. Kijk ook goed of je wel alle spullen ook mee hebt genomen. Wij vinden nog met regelmaat onder de matrassen sokken, of speelgoed. Maar ook een keer een ipad en een fototoestel. Dus dubbelcheck of alles echt schoon is, en of je ook alles hebt meegenomen.
-
Kan ik een huisdier meenemen in de camper?
Sommige verhuurders zijn dol op honden, anderen liever niet. Het staat altijd vermeld in de advertentie, maar vraag het bij twijfel gerust even na.
-
Wat zijn de kosten buiten de huurprijs om?
Bij Camper Together geen platformkosten voor huurders! Je betaalt alleen de huurprijs, borg, en eventuele extra’s zoals schoonmaakkosten of accessoires – allemaal transparant. De verhuurder betaalt voor het gebruik van het platform.
Mocht je via borgdepot betalen, dan rekenen we daar eenmalig per boeking 9,95 euro voor.
-
Hoe vind ik de ideale camper voor mijn reisgezelschap?
Gebruik de filters op ons platform: aantal slaapplaatsen, voorzieningen, type camper… en kijk naar de foto's en beschrijvingen. Zo wordt camper huren makkelijk én leuk! Makkelijk is het ook om in de buurt te huren. Dan kan je je eigen auto achterlaten, en als je terugbrengt weer gebruiken om naar huis te rijden. Sommige mensen komen bij ons met een auto volgeladen, en laden alles dan over in de camper. Het is net wat je wilt.
-
Hoe werkt het contact met de verhuurder?
Na je reserveringsverzoek kunnen jullie direct berichten sturen. Camper Together bemiddelt niet, dus je hebt altijd persoonlijk contact – wel zo prettig! En als je op reis bent, wordt het vaak gewaardeerd als je even een fotootje opstuurt hoe leuk jullie het hebben.
Onze verhuurders zijn meestal ook camper-gekkies, dus die vinden het altijd leuk om even te zien hoe alles gaat..
Dus vraag gerust om de contactgegevens, zodat je een afspraak kan maken, buiten Camper Together om.
-
Hoe stel ik mijn camper beschikbaar voor verhuur?
Heel eenvoudig! Maak een profiel aan, klik op camper verhuren vul de gegevens van je camper in, upload mooie leuke foto’s en stel je voorwaarden in. Binnen een paar minuten sta je live en kan iedereen reageren op jouw camper. Let's goooo!!!
-
Wat kost het om mijn camper via Camper Together te verhuren?
Wij rekenen géén commissie.
Je betaalt vanaf slechts €25 euro per maand, per camper voor een jaarabonnement. Dat is alles. Geen verborgen kosten, geen procentjes per boeking – gewoon lekker duidelijk. Wil je korter? Geen probleem, dan kan je een andere periode kiezen. Klik voor meer informatie op de pagina 'prijzen'
-
Hoe bepaal ik zelf de huurprijs en de borg?
Prijzen bepalen is altijd een dingetje. Maar... goed nieuws: we hebben een echte verhuurcursus gemaakt, die je gratis mag gebruiken. Daar wordt uitgebreid gesproken over hoe je je prijs kan en gaat bepalen. Er zijn namelijk best wel wat zaken die je in de gaten moet houden. Klik hier om te starten met de training.
-
Wat als een huurder schade veroorzaakt aan mijn camper?
Alle huurders zijn verplicht een borg te betalen. Is er schade, dan kun je dit verrekenen met het eigen risico van de verzekering. Zorg dus dat je camper goed verzekerd is voor verhuur. Zorg er ook voor dat je in ieder geval een identiteitsbewijs (liever 2) van de huurders hebt ontvangen. Gebruik onze huurovereenkomst en het schadeformulier, om achteraf geen discussies te krijgen. In onze verhuurcursus hebben we ook gesproken over schades, bekijk die anders ook voor meer informatie.
-
Kan ik mijn eigen voorwaarden toevoegen aan de verhuur?
Zeker weten! Je kunt extra voorwaarden toevoegen aan je advertentie of via een huurovereenkomst die je meestuurt na een boeking. Zo is alles goed geregeld. Jij bent en blijft de baas.
-
Ben ik verplicht om elke aanvraag te accepteren?
Nee hoor, ben je gek ;-)! Jij kiest zelf wie er met jouw camper op pad mag. Niet beschikbaar? Niet zeker van de huurder? Dan wijs je de aanvraag gewoon vriendelijk af.
-
Hoe ontvang ik betalingen van huurders?
De betaling gaat rechtstreeks tussen jou en de huurder. Dat kan via een betaalverzoek, overschrijving of contant bij vertrek – wat jij prettig vindt. Wij hebben via het platform de mogelijkheid om je aan betaalschema's te houden. Maar wil je liever anders: helemaal geen probleem. Jij hebt zelf het geld op de rekening staan. Denk je er wel aan dat je de borg apart laat staan, zodat die aan het einde van de huurperiode weer terugbetaald kan worden.
-
Wat voor type huurders kan ik verwachten via het platform?
Onze huurders zijn kampeerliefhebbers die bewust kiezen voor een persoonlijke camperervaring. Vaak gezinnen, stellen of vrienden die een zorgeloze vakantie willen. Soms gaan ze ver weg, soms blijven ze in de buurt. Wij hebben alleen maar leuke mensen gehad, en de slechte ervaringen kunnen we op een hand tellen.
-
Kan ik de camper verhuren als bedrijf in plaats van particulier?
Ja, zeker! Ben je professioneel verhuurder? Dan kun je dat aangeven in je profiel en profiteren van extra zichtbaarheid. Bij meer dan 5 campers is elke volgende camper zelfs gratis! Je kan ook je website achterlaten, zodat mensen ook jouw bedrijf online kunnen bekijken.
-
Mag ik meerdere campers aanbieden op één account?
Dat mag! Heb je meerdere campers? Voeg ze gewoon toe. Wij houden het lekker overzichtelijk én voordelig.
-
Wat moet ik doen bij pech onderweg?
Blijf rustig, zorg voor een veilige plek en neem contact op met de verhuurder. Vaak is er een pechhulpverzekering inbegrepen, dus je staat er niet alleen voor. Bedenk voordat je met de pechhulp gaat bellen wat er is gebeurd, voordat de camper ermee op hield. Zorg dat je veilig staat, en blijf gewoon rustig.
Heb je een ongeval meegemaakt. Maak dan vooral heel veel foto's: van de situatie, van de schades, van de ID bewijzen van de andere partijen. Dat zal ook door de verzekering enorm op prijs worden gesteld.
-
Hoe weet is dat de verhuurder wel bestaat?
Wij adviseren om gewoon even contact op te nemen en wat zaken door te nemen. Als je de verhuurder niet vertrouwd, laat het ons dan direct weten. Ondanks een screening, spreken wij de verhuurders zelf vaak niet, dus blijf alert.
Kies bij een onzeker gevoel voor betalen via Borgdepot, dan is het geld niet direct op de rekening van de verhuurder, maar wordt het pas overgemaakt op de eerste dag de camper verhuurd is. Dan hou jij dus controle. Wij houden het geld op een derdengeldrekening zodat het veilig is, voor beide partijen. Daar zijn wel kosten aan verbonden: 9,95 euro.
-
Wat moet ik eigenlijk meenemen?
Tja, dat ligt natuurlijk aan je gezelschap, de grootte van de camper, en waar je naartoe gaat. We hebben een paklijst voor je gemaakt om je in ieder geval te helpen met alle zaken die je niet moet vergeten. Klik hier voor de paklijst

